onsdag 3 juni 2015

Fitness meal plan

Snabba tips på nyttigare måltidsvanor och bättre muskelåterhämtning

På morgonen:

Ett glas med vatten är alltid en bra start på dagen, att börja dagen med att återfukta kroppen efter nattens uttorkning är mitt bästa tips. Prova ett tillsätta lite cayennnpeppar till vattnet, det kan smaka lite märkligt men cayennepepparen har så många hälsosamma fördelar så det är absolut värt det!

Innan träningen:

Det kan vara en bra ide´ att ta ett mellanmål innan träningen. Det ger energi och det minskar sötsuget som kan uppstå efter träningspasset. Mina bästa förslag på mellanmål är något som innehåller långsamma kolhydrater, protein och antioxidanter, tillexempel:
- Keso toppad med färska bär och några nötter.
- Havregrynsgröt toppad med en tsk lågkalori sylt och frukt och bär.

Efter träningen:

Att skapa en alkalisk miljö i kroppen och ha massor av antioxidanter är det bästa man kan göra för att återhämta sig till hundra procent efter ett träningspass. Protein bygger upp den trasiga muskelvävnaden men påverkar inte de fria radikaler som man kan får till ökad del via mycket träning och som hämmar återhämtnings processen.

Hur reducerar man då sina fria radikaler? Genom att äta antioxidanter och alkalisk mat!
Hur får man i sig det? Genom en massa goda grönsaker och bär!

Till middagen kan du lägga till broccoli, sparris, kronärtskockor. Efter middagen man man äta en efterrättsskål med vattenmelon, ananas, körsbär, äppln och bär. Eller ta en bit mörk choklad.

Ha en fantastisk kväll nu! Jag ska snart sätta igång med middagen och tänker äta massor av broccoli, om jag har tur kanske jag dessutom hinner in på affären en sväng för att köpa lite frukt och bär. Kom bara ihåg att köpa ekologiskt för att slippa alla bekämpningsmedel och kemikalier. Hugs to you al<3




// Quick tips on healthier eating habits and better muscle recovery

In the morning:

A glass of water is always a good start to the day, to start the day to hydrate the body after a night of dehydration is my top tip. Try adding a little cayennnpeppar to the water, it may taste a little strange but cayenne pepper has so many healthy benefits so it is definitely worth it!

Before training:

It may be a good ide' to take a snack before exercising. It gives energy and it reduces the sweet tooth that may arise after the workout. My best suggestions on snack is something that contains carbohydrates, protein, and antioxidants, for example:
- Keso topped with fresh berries and some nuts.
- Oatmeal topped with a teaspoon of low calorie jams and fruit and berries.

After training:

To create an alkaline environment in the body and have lots of antioxidants is the best thing to do to recover one hundred percent after a workout. Protein builds up the broken muscle tissue but does not affect the free radicals that you can get to greater part through much training and that inhibits the recovery process.

How to reduce these free radicals? By eating antioxidants and alkaline food!
How can you get it into your body? Through a lot of good vegetables and berries!

For dinner, you can add broccoli, asparagus, artichokes. After dinner you can eat a dessert bowl of watermelon, pineapple, cherry, apples and berries. Or take a piece of dark chocolate.

Have a great night now! I will soon start with the dinner and plan to eat lots of broccoli, if I'm lucky I might also have time to go to the store buy some fruit and berries. Just remember to buy organic so you avoid all pesticides and chemicals oute there, Hugs to you al <3