torsdag 28 maj 2015

Build big biceps and triceps

First nigth in the new apartment

Igårkväll rullade flyttlassen igång igen. Vi packade ihop elektronik, lakan, handdukar och en massa annat gott och blandat som jag sedan slängde in i Polon innan jag gick till gymmet.

På SATS i Sickla tränade jag biceps och triceps. Det blev ett bra träningspass med många ordentliga repetitioner. Något som är värt att tänka på för att få ett effektivt träningspass är att bromsa den tillbakagående rörelsen med vikten. På det sättet tröttas muskeln ut mer och du får ut mer av varje repetition. Så kom ihåg, tryck ifrån vikten och bromsa den tillbaka till utgångspunkten. Så här såg mitt träningspass ut:

Uppvärmning: Springrunda på gångbandet i fem minuter

Biceps

21 - 3 set, 21 reps
Hammercurls - 3 set, 10 reps
Bicepspress i kabelmaskin - 3 set, 15 reps

Triceps

Pucsh down i kabelmaskin med en hand - 3 set, 12 reps
Dips - 3 set, 3, 2, 2 reps
Hantelpress bakom huvudet - 2 set, 12 reps

Min tillfälliga garderob tills allt är i sin ordning
Det nya badrummet

Lägg till bildtext

//Yesterday evening the moving started again. We packed electronics, linens, towels, and a lot of other good and mixed, which I then threw into my Polo before I went to the gym.

At SATS in Sickla I trained biceps and triceps. It was a great workout with many proper rehearsals. Something worth thinking about in order to get an effective workout is to make the return movement of the weight extra slow. In this way, your muscles gets more tierd and you get more out of each repetition. So remember, press the weight from you fast and then slowly bring it back to the starting point.
This is how my workout turned out:

Warm up: Runing for five minutes

Biceps

21-3 sets, 21 reps
Hammercurls - 3 sets, 10 reps
Biceps press in the cable machine - 3 sets, 15 reps

Triceps

Pucsh down in the cable machine with one hand - 3 sets, 12 reps
Dips - 3 sets, 3, 2, 2 reps
Dumbbell Press behind the head - 2 sets, 12 reps