söndag 5 april 2015

Abs are on their way after today's workout

ABS

Efter all påskmat som har serverats under denna helg kändes det skönt att ta en power walk i skogen på 45 minuter innan jag på kvällskvisten gjorde ett träningspass med magen i fokus. Jag gillar att träna magmusklerna utan vikter genom att endast ha min egen kroppsvikt som motstånd, och att kämpa med repetitionerna ända tills jag inte kan komma upp från yoga mattan längre med en enda smidig sit ups.

Dessa övningar är lika enkla att genomföra hemma som på gymmet men ikväll gjorde jag dom hemma i vardagsrummet.

Sit ups - 4 set, 20 reps
Reaching oblique crunch - 4 set, 15 reps
Plankan - 3 set, 45 sec
Flutter kicks - 3 set, 15 sparkar
Leg pulls - 3 set, 10-8-5 reps.

Bilden är tagen i min trädgård i sommras så jag tränade mage hemma.
//After all the Easter food that has been served during this weekend it felt good to take a power walk in the woods on 45 minutes before I did a workout with my stomach in focus. I like to train the abdominal muscles without weights by only having my own body weight as resistance, and fight with rehearsals until I can not get up from the yoga mat with one smooth sit up haha.

These exercises are as easy to implement at home and at the gym but tonight I made them at home in the living room.

Sit ups - 4 set, 20 reps
Reaching oblique crunch - 4 set, 15 reps
Plankan - 3 set, 45 sec
Flutter kicks - 3 set, 15 sparkar
Leg pulls - 3 set, 10-8-5 reps.